
Våra vanligaste frågor
Har ni verkligen prisgaranti? Går det verkligen att göra ett elavtal så enkelt så att fastlänningar förstår? Varför har ni igelkottar överallt? Dessa frågor och några till får vi titt som tätt. Djupdyk i våra svar om du vill veta mer eller behöver hjälp att somna.
Vanliga frågor
Här hittar du svar på våra vanligaste frågor. Hittar du inte svaret du söker? Kontakta oss gärna på info@guteel.se
Det beror såklart på hur du bor och hur mycket el du gör av med. Om du har en hyfsad koll på din förbrukning kan du enkelt räkna ut vad det kostar här. Vi har inga dolda tillägg och en låg månadsavgift på 45 kr/mån.
Allt du vill veta – och lite till – kan du läsa här.
Självklart kan vem som helst som bor Gotland, men även alla andra som antingen älskar Gotland eller låga elpriser teckna avtal. Det gör du enkelt här. Därefter sköter vi allt det tråkiga.
Vad det gäller flytten bör du skaffa flyttkartonger och ringa alla kompisar. Sker flytten till eller inom ön behöver du meddela nätbolaget GEAB att du ska ta över elen på din nya adress. Det gör du genom att ladda ner en blankett på deras hemsida som heter "Anmälan ägarbyte". Den hittar du här: https://geab.se/kundservice/flytt/ . När det är klart och du har fått en bekräftelse från GEAB går det bra att teckna avtalet med oss. Gäller flytten en annan del av landet tecknar du bara ett nytt elavtal med Gute El och väljer ”jag flyttar in” här. Sen hjälper vi dig med resten. Utom att bära kartonger.
Det är 100% fossilfri el och kommer från sol, vind, kärnkraft och vatten. Dessutom är det prisgaranti. Nytta och nöje.
Absolut. Kontakta oss på info@guteel.se så fixar vi det.
Din faktura kommer en gång varje månad, men inte som ett brev på posten. Den kommer i ett mail och du betalar i efterskott.
Din första faktura får du via mail, där kan du sedan välja att betala direkt, via Swish, aktivera e-faktura och autogiro.
För att få el hemma i eluttagen måste du ha avtal både med en elleverantör och områdets nätägare.
Nej, va jobbigt! Då ska du kontakta NÄTÄGAREN (på Gotland är det Vattenfall Eldistribution), det vill säga de som skickar den andra fakturan du får varje månad. De äger kablarna, ansvarar för detta och kan hjälpa dig.
Det funkar toppen, tackar som frågar. Läs ännu mer här.
Inte mycket, ärligt talat. Vi har ingen bindningstid och enkla villkor. Om du är nyfiken så kan du läsa rubbet här.
Japp, vi drar av ditt överskott mot din förbrukning på fakturan. Grattis till panelerna, förresten.
På prisjämförelsesajter lockar elbolagen med kampanjpriser. De brukar gälla i ett antal månader och sen justeras det till ett i bästa fall ordinarie pris. Vi håller inte på med sådant. Hos oss får du el utan smyghöjningar. Det elen kostar oss att köpa in är det du betalar. Så om du inte älskar att läsa finstilta elavtal och hovra över prisjämförelsesajter i tid och otid så ska du välja oss.